Komplett- és részrakományok
Komplett rakományok szervezésekor figyelünk az áru helyigényére, súlyára és ennek megfelelő járművet ajánljuk az ügyfelünknek. Komplett rakományok esetén a következő típusú autókat tudjuk rendelkezésre bocsátani:
- 3,5 t össztömegű kis teherautók, dobozos vagy ponyvás, 5-10 eur-raklap helyig,
- 7,5 t össztömegű, ponyvás vagy dobozos teherautó 16-18 eur-pal. helyig,
- 12 t össztömegű, ponyvás vagy dobozos teherautó 20 eur-pal. helyig,
- 40 t össztömegű kamion szerelvény, 33 eur-pal. helyig (ill. pótkocsis szerelvény esetén max. 38 pal. helyig)
A komplett rakományok rövid tranzit idővel jutnak el az áru címzettjéig. Erősségünk az expressz fuvarozás, kis mennyiségű, de sürgős áruk esetén gyorsan ki tudunk állítani megfelelő teherautót.
Egyik erősségünk a részrakományok szervezése, Európa bármely országába / országából. Figyelembe vesszük az áru helyigényét, súlyát, az esetleges halmozhatóságot. Kedvező díjakat és rövid tranzit időket tudunk kínálni a részrakományokra is. Mivel itt nem vesszük igénybe a teljes teherautót, ezért a díja kedvezőbb, mint a teljes rakomány díja.
A szállítmányozásban a legfontosabb tényező a méret, mivel ez a tulajdonság fogja legjobban befolyásolni a többi tényezőt is. A FTL szállítási mód egy rövidítés, mely a Full Truck Load-ból ered, ami magyarul „komplett rakománynak” lehet fordítani. Lényege, hogy a szállításhoz alkalmazott teherautón csak a megbízó rakománya kapott helyet. Ebből adódik, hogy az LTL angolul Less than Truck Load-ot jelent, amit magyarul „részrakomány”-ként szoktak fordítani. Ebben az esetben a teherautó nem csak a megbízó, hanem más megbízók rakományát is szállítja.
Mivel az LTL szállítás alatt a szállítmány nem foglalja el az egész teherautót, így olcsóbb, mint az FTL szállítás. Rendkívül fontos, hogy jól legyen kiválasztva a szállítási mód, mivel rossz döntés esetén a megbízó feleslegesen fizethet olyan helyért, ami nincs kihasználva.
Általánosságban elmondható, hogy az FTL szállítmányok gyorsabban célba érnek, mint az LTL szállítmányok. Az ok egyszerű, az LTL mód esetében nem csak az Ön rakománya van a teherautón, így akár többször is meg kell állnia, hogy fel, vagy lepakoljanak róla. FTL szállítási módnál ilyen nem fordul elő, így fel-lepakolás nélkül haladhat a teherautó.