A logisztika felé az egész világon egyre nagyobb elvárás az, hogy új technológiákat vezessenek be a teljes szállítási láncot érintően. A növekvő digitalizáció sok újítási lehetőséget rejt magában. Sorra jelennek meg az internetes platformok, amelyek a logisztikai cégeket, nemzetközi szállítmányozás képviselőit, a raktári szolgáltatókat és a fuvarozókat kapcsolják össze elektronikus módon. A nemzetközi szállítmányozás, fuvarozási tevékenység vonalkódos rendszerek segítségével folyamatosan követhető, mobiltelefonos applikációk segítségével is. A jármű mozgása követhető, a sofőr munkája jobban ellenőrizhető. Egy esetleges késés bekövetkezésekor a felrakó, ill. lerakó cégnél azonnali, automatikus, új időkapu foglalás is történhet. Sok cég jelenleg is használ GPS-alapú árukövető rendszert a nemzetközi szállítmányozás területén. Ezek a rendszerek arra is alkalmasak lehetnek egy fejlesztést követően, hogy a raktárból a címzettig történő kiszállításra a legkedvezőbb szállítási utat kiválasszák. Az Ipar 4.0 így a logisztikai szektort, a nemzetközi szállítmányozást is érinti, az alapja az automatizálás és digitalizálás, hálózatok kiépítése.
A jövőben így a nemzetközi szállítmányozás területén dolgozó munkavállalók nemcsak a saját munkájukra kell fókuszáljanak, hanem a partnereikkel együttműködve kell dolgozniuk. A cégek közötti digitális adatforgalom lehet a közösen kiépített logisztikai infrastruktúra alapja.
A Logisztika 4.0 megjelenése annyit jelent, hogy a mai kor logisztikai szakemberének már egyaránt értenie kell a logisztikai, áruszállítási, informatikai és vállalatirányítási rendszerekhez, a raktártechnológiához, anyagmozgató gépekhez, eszközökhöz, berendezésekhez, a teljes ellátási láncolathoz, és legújabban már az ún „zöld” logisztikához is. Amíg az Ipar 4.0 a gyárkapun belül a termékek költséghatékony termelésére ad megoldást, a Logisztika 4.0 az így előállított termékeket juttatja el a legmodernebb technológiák segítségével a vevőkhöz.